„WITAJCIE” NIESPRAWDZONE INFORMACJE

Po pytaniach telefonicznych od mieszkańców na temat nowej inwestycji na skwerze przy ul. ks. Kubowicza, oberwało mi się w referacie inwestycji UM w Blachowni, że nie do końca zapoznałem się z dokumentacją prowadzonej inwestycji. -Co to za „wieża mądrości” przekazała panu te informacje, może pan z Cisia, który swoim pisaniem wprowadza ludzi w błąd – usłyszałem od urzędnika.

Akurat nie czytam tego bloga, a wnioski nasunęły mi się po rozmowie z ludźmi.

Zajrzałem zatem na stronę bip Urzędu Miejskiego.  Z informacji z otwarcia ofert przeczytamy,  że gmina Blachownia na budowę ścieżki zamierza przeznaczyć 281.244,33 zł, ale jak się okazuje jest to część środków jakie gmina posiada. Wśród dokumentów opublikowanych na stronie widnieje ogłoszenie o wyborze najkorzystniejszej oferty obok innej informacji z otwarcia ofert.  A o tym już nie ma informacji. Zatem raz jeszcze warto podkreślić, że pełna treść o wyborze najkorzystniejszej oferty znajduje się w ogłoszeniu na stronie bip. Tutaj szczegółowo opisano zarówno faktyczną kwotę jaką gmina posiada na ten cel i, co najważniejsze, źródło pochodzenia środków.  Zatem mówienie czy pisanie pół prawdy o wydawanych kwotach, być może dawanie ludziom do zrozumienia, że Urząd coś tu oszukuje, zawsze dodaje kolorytu do przedwyborczego zamętu. Jak dla mnie są to celowe podawane  informacje. Zapewne jeden z kontrkandydatów do fotela burmistrza po takich „informacjach” tylko zaciera ręce.

Dlatego zachęcam mieszkańców jeśli Państwo macie jakieś wątpliwości, pytanie np. w temacie prowadzonej inwestycji, szukajcie odpowiedzi u źródła czyli w Urzędzie Miejskim. Bowiem teraz przed wyborami będziecie karmieni takimi „sensacjami”.

W tym przypadku prawda jest taka, że wykonawca realizując zlecane roboty spełnia nie tylko część marzeń dzieci (fragment ścieżki pieszo-rowerowej), ale również marzenia zmotoryzowanych, odwodniając zgodnie z zapisami w budżecie ulicę ks. Kubowicza.

O tę inwestycję u burmistrza i wśród radnych zabiegałem od dłuższego czasu. Dlatego dzisiaj w imieniu mieszkańców dziękuję Pani burmistrz Sylwii Szymańskiej, Panu kierownikowi referatu inwestycyjnego i zamówień publicznych Michałowi Bednarczykowi za te inwestycję.